Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lotte Beekenkamp - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Lotte Beekenkamp - WaarBenJij.nu

Lima

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Juni 2015 | Peru, Lima

Ik typ mijn eerste blogje over Peru vanaf het dakterras van ons 'appartement' in Lima. Het is hier 11 uur 's avonds, maar de temperatuur is de afgelopen 24 uur weinig veranderd: constant 20 graden. In de afgelopen dagen hebben we al veel gezien van deze mega city.

De dag na aankomst zijn we door twee studenten van AIESEC Lima voorgesteld aan onze host-family voor deze week. Het is een super lief en gastvrij gezin met twee zoons. Bovenop hun huis (dat tevens een kerk is) is een dakterras met een kleine slaap- en badkamer, dit is ons paradijsje! Elke dag vraagt papa Giovanni aan ons hoe laat we willen ontbijten de volgende dag, zo leuk!

Het grootste avontuur tot nu toe is het reizen door Lima. De busjes hier - overvol, in honderd kleuren, en met schreeuwende 'conducteurs' - zijn een attractie op zich. In de bus staat vrijwel altijd muziek aan, van Latijns-Amerikaanse muziek tot Sting en Madonna. Het verkeer is een complete chaos. Voor 1 sol doorkruisen we grote stukken van de stad. Als je uit de bus wilt roep je hard BACHA BACHA en op elk gewenst moment kan je erin en eruit.

Gisteren zijn we naar de moderne wijk Miraflores geweest aan de kust. Vandaag hebben we musea en een kathedraal bezocht in het historische centrum van Lima - echt een wereld van verschil!

Met de studenten van AIESEC is het contact super leuk, ze zijn enthousiast dat we er zijn en willen ons met alles helpen. Morgen gaan we met hen samen kijken naar de kwartfinale van de Copa Americano: Peru tegen Bolivia!

Zaterdag vliegen we richting Iquitos in het Amazone gebied in het noordoosten van Peru, hier gaan we twee weken vrijwilligerswerk doen voor een organisatie die zich bezig houdt met de leefomstandigheden van achtergestelde kinderen. Ik zal tegen die tijd weer even wat posten! Liefs, Lotte.

• 25 Juni 2015 - 08:27

Arjo:

Leuk verslag Lot.
    Top die foto's! De camera heeft nu al nut. Mooi die panorama foto.
    En Peru - Bolivia is neem ik aan voor de buis :-) en niet in het stadion Estadio Municipal Germán Becker in Chili.
    Veel plezier!

• 25 Juni 2015 - 09:02

Louise :

Lieve schat! Blij met je eerste verslag, fijn om te horen dat het allemaal zo leuk is! Lieve gastfamilie hoor, bedank ze ook namens ons voor hun gastvrijheid!Groetjes aan Leyla, liefs en en dikke zoen!

• 25 Juni 2015 - 09:32

Rosalinde:

Hi lieve lot,

Leuk om dit te lezen, kan niet wachten om meer te horen en te zien.
    De foto's zien er super uit!

Enjoy,
    travel does the heart good!

Liefs,
    Roos

• 25 Juni 2015 - 14:27

Arboma:

Leuke foto's ik kon niet bij je feestje zijn, maar wellicht bij de welcome home party.
    Wij komen binnenkort ff over naar Peru.

• 25 Juni 2015 - 18:53

Nak:

Hoi!!!! Het klinkt allemaal geweldig! Geniet van het land en de mensen, je zult hier de rest van je leven aan terug denken! Liefs Nak en IJs.

• 26 Juni 2015 - 00:10

Susanne:

Hey Lot, Klinkt allemaal super! Geniet ervan.
    Liefs JMPS

• 30 Juni 2015 - 16:07

Helga:

Hoi Lotte, super om je te kunnen volgen tijdens je reis. Zo te lezen zitten jullie daar heerlijk, een dakterras midden in de stad, wat wil je nog meer! Lieve groet, Helga

Lotte

Hi allemaal! Voor het AIESEC Ambassadeursprogramma (http://www.aiesec.nl/nl/naar-het-buitenland/ambassadeursprogramma/) reis ik deze zomer samen met Leyla voor 8 weken af naar Peru, waar we onder andere vrijwilligerswerk gaan doen en voor Rabobank Nederland een onderzoek doen naar voedselzekerheid. Via deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van onze belevenissen :). Liefs, Lotte

Actief sinds 20 Juni 2015